Eau De Toilette. Κατηγορίες αρωμάτων

Eau De Toilette. Κατηγορίες αρωμάτων

Όσφρηση! Μία από τις πιο δυνατές αισθήσεις μας!

Ώρα να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τα αρώματα ανάλογα με την κατηγορία τους! Ακούμε Eau de parfum λέμε wow και εν τέλει δεν κατανοούμε τι σημαίνει, έλα όλοι το έχουμε κάνει. Ή δεν θα δώσουμε σημασία λέμε πόσο κάνει και απλά το αγοράζουμε ή το απορρίπτουμε! Καιρός να σταματήσει αυτό! Εντάξει, δεν θα γίνουμε αρωματοποιοί αλλά θα έχουμε μία πιο σφαιρική εικόνα! Τι λες;

Λίγη ιστορία πρώτα... αχ σταμάτα είναι ενδιαφέρον μείνε!

Η πρώτη αναφορά περί των αρωμάτων έγινε το 2000π.Χ. όταν βρέθηκε από ανασκαφές μία μια επιγραφή με σφηνοειδή γραφή στη Μεσοποταμία από την γνωστή στην τότε εποχή χημικό-αρωματοποιό ονόματι Ταπούτι - Μπελατεκαλίμ. Μετά ακολούθησαν αρχαίοι Κινέζοι, Ινδοί, Ισραηλίτες, Καρχηδονίοι, Άραβες, Έλληνες και Ρωμαίοι. Η Μόδα στην Ευρώπη, από που αλλού θα ερχόταν; από την Γαλλία φυσικά τον 16ο & 17ο αιώνια κυρίως στις ανώτερες "βασιλικές θα έλεγα" κοινωνικές τάξεις. Τον 19ο αιώνα έγινε ριζική αλλαγή στην σύνθεση των αρωμάτων καθώς μέχρι τότε ένα άρωμα δημιουργούταν μόνο από απόσταξη λουλουδιών. Το πρώτο άρωμα που έγινε γνωστό με την "νέα σύνθεση" είναι το ChanelNo5.

Έκανε πάταγο τολμώ να πω! Από αυτή την κομβική περίοδο η πολυπλοκότητα του αρώματος από την μία έγινε πιο απλή αλλά ταυτόχρονα πιο εξειδικευμένη.

Δεν πιστεύω να σε κούρασα;

Πάμε να δούμε λοιπόν πως ξεχωρίζουμε τις κατηγορίες αρωμάτων. Πότε ένα άρωμα είναι ποιοτικό και τι το κάνει να είναι ποιοτικό! Ναι ναι αναφέρομαι σε σένα αγαπημένε μου καταναλωτή για να ξέρεις.... τι αγοράζεις!


Υπάρχουν 4 κατηγορίες αρωμάτων!

  1. Parfum

  2. Eau de Parfum

  3. Eau de Toilette

  4. Eau de Cologne

Όπως αναφέραμε πιο πάνω από την λίγη ιστορία του αρώματος, μπορείς να αντιληφθείς την πολυπλοκότητα που χρειάζεται ένα άρωμα για να δημιουργηθεί. Απόσταξη! Η απόσταξη δεν είναι εύκολο ζήτημα. Χρειάζονται πολλά κιλά προϊόντος ( που θα αποσταχθεί) για να δημιουργήσει μία ελάχιστη ποσότητα αιθέριων ελαίων.

 

  1. Parfum: αφορά κυρίως γνήσια αρώματα σε συμπυκνωμένη μορφή με ποσοστό αρωματικού ή αιθέριου ελαίου πάνω από 20%. Είναι αρκετά ακριβά και απόλυτα ποιοτικά αρώματα. Η διάρκεια τους είναι μεγάλη λόγω της συμπύκνωσης τους. Μία σταγόνα πίστεψε με αρκεί!

  2. Eau de Parfum: αφορά αρώματα με ποσοστό αρωματικού ή αιθέριου ελαίου συνήθως 16-20%. Η διάρκεια τους είναι μεγάλη και η ποιότητα τους καλή.

  3. Eau de Toilette: αφορά αρώματα με ποσοστό αρωματικού ή αιθέριου ελαίου συνήθως 10-16%. Η διάρκεια τους είναι μεγάλη αλλά η έντασή τους χάνετε με τις ώρες.

  4. Eau de Cologne: φορά αρώματα με ποσοστό αρωματικού ή αιθέριου ελαίου συνήθως 4-10%. Η διάρκεια τους όσο και η έντασή τους είναι μικρή.

 

 

Μα θα μου πεις πόσα γνωστά και μη καταστήματα σε ρωτάνε αν θέλεις extra essans. Τι γίνεται με αυτό;

Η essans είναι αυτό που λέμε καθαρό άρωμα. Το άρωμα που συνηθίζουμε να αγοράσουμε όσοι δεν είμαστε λάτρεις των μεγάλων οίκον είναι από καταστήματα που πωλούν χύμα αρώματα. Αρώματα Τύπου δηλαδή. Το άρωμα τύπου είναι ουσιαστικά essans αρώματος και καθαρό οινόπνευμα καθώς και άλλες ουσίες που βοηθάνε στην σωστή ένωση των ελαίων και του οινοπνεύματος για διάρκεια και διαφάνεια. Επομένως αν εσύ επιλέξεις να βάλεις αυτή την extra essans στο άρωμα σου αυτόματα το κάνεις πιο δυνατό. Δηλαδή αν το άρωμα που δίνεται από το κατάστημα είναι στην κατηγορία Eau de Toilette άρα όπως είδαμε μπορεί να έχει περίπου 15% αρωματικό έλαιο, μόλις σου βάλουν την extra essans θα έχει 16%.

 

Προσωπική άποψη:
Το άρωμα χρειάζεται ζύμωση. Δηλαδή, ύστερα από την μίξη όλων των συστατικών χρειάζεται ένα διάστημα ώστε να μείνουν όλα αυτά τα υλικά και να ομογενοποιηθούν. Οποιαδήποτε extra προσθήκη γίνετε στο τελικό προϊόν αλλάζει την σύστασή του, επομένως μπορεί να δημιουργήσει αρνητικά αποτελέσματα όπως κνησμό και κοκκινίλες.

Επιστροφή στο ιστολόγιο